anjagoesfareast.reismee.nl

Zoals het klokje thuis tikt........

Het aftellen is begonnen. Afgelopen maandag is Karlijn teruggekeerd naar huis en ik volg haar aanstaande zondag. Het is genoeg geweest en ook tijd om mijn (werk) leven weer op te pakken in Nederland!

Na een heerlijke 3 weken met mijn dochter gereisd te hebben merkte ik tevens dat het weer alleen zijn me zwaarder valt nu…….

De afgelopen maanden heb ik veel gezien, gedaan en gevoeld maar vooral ook geleerd.

Vele bijzondere plekken en momenten zijn de revue gepasseerd. Zowel in de Filipijnen als in Bali en alles wat hier tussen lag! Van onder andere grotten, vulkanen tot watervallen, van een prachtige onderwaterwereld tot idyllische stranden, van zonsondergangen tot een maanopkomst (jawel op de Gili's gezien!) Maar vooral ook al het moois wat andere culturen en de tropen je presenteren. Ja, ik heb veel gezien wat me heeft ontroerd, laten schrikken, verafschuwt soms (o.a. dierenleed!) en op bepaalde momenten heeft verbaasd. Maar bovenal, wat heb ik kunnen genieten van al dit moois en wat zal ik hier de rest van mijn leven van nagenieten!!!!

Het oppakken van mijn rugzak en alleen op reis gaan was best even spannend toch! En afscheid nemen is nou ook niet mijn sterkste kant…….Nu had in eerste instantie deze reis naast het vrijwilligerswerk ook een ander doel. Maar ach, alles was al geregeld en ik had mezelf dan ook ingeprent: door 'in het diepe te springen' kom je beter tot nieuwe inzichten en inspiratie dan in de 'afwachtstand' te blijven zitten!

Terugkijkend op alle ervaringen van de afgelopen maanden heeft het me zeker nieuwe inzichten gegeven. Maar ook nog meer doen beseffen dat ik ongelofelijk veel lieve mensen om me heen heb!!!

Ik was dan wel letterlijk alleen op reis, maar figuurlijk zeker niet. Dat was heel fijn en dank dan ook dat jullie met me meegereisd hebben. We hebben er een mooie herinnering van gemaakt toch?

Liefs

Reacties

Reacties

Saskia

Was soms zelf ook even op vakantie An, zo mooi beschreven dat als ik mijn ogen dicht deed, ik ook weer even daar was.
Voor altijd op je netvlies !

Wel heerlijk dat je er bijna weer bent !

Safe trip Home !

Dikke X

Anja uit Milaan

Lieve Anja,

Zo mooi beschreven en ook was het voor mij vaak ontroerend en bewonderend, hoe sterk je bent. Ik herken mezelf hierin van toen ik vroeger zelf ook alleen door de wereld reisde. Diep in je binnenste weet je dat je de kracht hebt, om er toch iedere dag weer een mooi avontuur van te maken.
Ook herken ik de moeilijke momenten, maar die zijn niet af te wegen met alle positieve ervaringen.
Je wilde en je moest dit van je zelf ervaren, om alles even los te kunnen laten. En om straks als je weer terug in Nederland bent, met andere ogen naar het leven te kunnen kijken.

Ik wens je een hele goede terugreis en een hele hartelijke verwelkoming terug in Nederland.

Veel liefs van mij,
Anja

Nathalie

Dinsdag yoga? xoxo

nicole

Tiet van gaan en tiet van komen.
Zeker mee kunnen genieten van je reis dmv verhalen en foto's. Ik wens je een hele goede reis en wie weet wat deze nog brengt voor iets moois.

liefsss

Henk uut Haovelte

Beste Anja, een hele belevenis, veel gezien, veel mee gemaakt en spannend !!
Genietse nog deze week, en een hele goede reis richting Nederland,
liefs groet van ons uut Haovelte.

Suzan

Mooi Anja! Fijn dat je weer terugkomt. Ik kijk uit naar onze wandelingen en alle verdere verhalen.
Dikkeus en goede reis terug,
Suzan xx

tineke

Welkom thuis . Ik heb genoten van je belevenissen.Goede reis en maak er weer wat van in Nederland.
Deze reis pakken ze je niet weer af. Liefs Tineke x x

Jelleen Postma

Goed om straks weer Hollandse te zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active