anjagoesfareast.reismee.nl

11 februari 2016

In de Filipijnen houden ze wel van een feestje. Overal is er vaak muziek, zijn er vele karaoke bars, zie je families uitgebreid met elkaar eten, gaan ze veel uit en alles gaat erg harmonieus. Ondanks dat men hier veel in armoede leeft, vieren ze het leven! Erg fijne sfeer geeft dat! De gastgerichtheid is hier opvallend goed. Velen zeggen je gedag met een glimlach. De "SIR" mentaliteit is iets waar wij, als westerlingen, nog veel van kunnen leren. Vandaag was het mijn verjaardag. Rafael had gezorgd voor een feestelijk ontbijt voor me (stokbrood met verse knoflook!) en daarnaast een kaart met een cadeautje zelfs! Daarna mijn spullen gepakt ben ik naar hotel Asturias gegaan. Even een heerlijke lange douche genomen en vervolgens mijn reisplan eindelijk verder vormgegeven. A.s zaterdagmiddag vlieg ik terug naar Manilla, waar ik 1 nachtje blijf (zelfde hotel als de eerste 2 nachten). Zondagmiddag vlieg ik dan door naar Boracay. Een bounty eiland en door zowel mijn zusje Helga als andere reizigers aangeraden. Daar verblijf ik 3 nachten in een hotel, welke ook weer via reizigers geadviseerd was. Dus zo werkt het. Go with the flow. De boekenwinkel had helaas geen Lonely Planet op voorraad. Maar adviezen en ontmoeten van andere reizigers helpt dus ook. Nadat ik op 17 februari terug vlieg naar Manilla, zal ik de volgende stap bekijken. Ook even afhankelijk van de geldigheid van mijn visum, welke tot 20 februari geldig blijkt te zijn. Als verlengen niet lukt dan zal ik eventueel Bali als volgend station pakken. Ook hier geldt een visum maar voor maximaal 30 dagen. We'll see en ook qua kosten. Het verblijf hier is namelijk niet zo duur maar reizen is toch best prijzig blijkt…..) Heb mezelf vanmiddag even getrakteerd op een nieuw t-shirt en een carrot cupcake. Tja ben tenslotte jarig vandaag ;-) Terug in het hotel alle lieve berichtjes gelezen en kunnen Skypen. Heerlijk om zoveel lieve mensen om me heen te hebben!!!! Dank jullie wel. Ook de Filipijnse mensen zijn erg betrokken hier in het hotel en iedereen feliciteert me. Vanavond lekker hapje gegeten en dacht dit in alle rust aan het zwembad hier te doen. My god schuift er in 1 keer een Chinese familie aan. En wat gaan ze doen? Jawel gokken! Chinesen zijn echte barbaren en erg onbeschoft. Volgens mij zijn ze ook nog dronken……Ik weet het niet, maar van fatsoen hebben ze nooit gehoord…… Hilarisch momentje ook nog ,want in de ruimte waar ik naast zit is een soort bedrijfsfeestje aan de gang. En ik werd zomaar even gratis getrakteerd op een travestieshow en er is gezongen voor me. heb er een vriend(in) bij, zijn naam is Jim ;-))) Een bijzondere verjaardag, ja dat was het!

Reacties

Reacties

Nathalie

Hsppy brirthday lieve Anja. Het is nu al een top jaar...

XXXX

Nicole

Oh oh tijdsverschil, ben je nog wakkerrr. Van Harte gefeliciteerd lieve jarige Anja. Ik wens je nog vele vele mooie en spannende jaren en tuurlijk een goede gezondheid. Ik las net dat je heerlijk met knoflook hebt ontbeten, idd go with the flow. En zo te lezen een zeer bijzondere verjaardag. Geniet nog maar even na, want zoéén krijg je er nooit meer. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active