anjagoesfareast.reismee.nl

Eat, Pray and Love

Elke dag is er weer iets nieuws te beleven. Je moet er natuurlijk zelf invulling aan geven. Eat, Pray and Love? Het begint er beetje op te lijken.

EAT: vandaag een kookworkshop gevolgd en de kneepjes van het Balinese koken (een beetje) onder de knie gekregen. De gerechten die er gemaakt zijn waren allemaal heerlijk en dat werd ook bevestigd door een luid slurpende en smakkende Chinees die tegenover me zat tijdens het eten….. Als aandenken en ter inspiratie heb ik de recepten en mijn offer meegekregen. Door de verassende ingrediënten waarvan ik nu iets meer weet welke gerechten ik hiermee kan maken, kan ik aan de slag als ik thuis ben. Verheug me al op het experimenteren, maar ook om op zoek te gaan naar de benodigdheden op een markt, een toko of gewoon bij de Jumbo bij mij om de hoek ;-) Ennuh Nicole, you've got a date for a Balinese dinner met Hollandse kroepoek!

Ik heb tevens mijn "stamkroeg" gevonden hier in Ubud; Warung Makan Rama. Je eten wordt persoonlijk klaargemaakt in de keuken door Makan Rama, een lieve vrouw van mijn leeftijd. Niet alleen is het hier heel erg lekker eten (voor nog geen €5,00!) maar het is ook erg grappig om hier te zitten, want het is een soort buurtrestaurantje en de brommers stoppen hier af en aan om een zakje eten op te pikken met alle 'talk of the day' er gratis bij! Letterlijk en figuurlijk dus een lekker sfeertje

Smile

PRAY: de yoga tempel hier om de hoek is weer zo'n gelukje. Je kunt 4 x per dag aanschuiven bij een yoga les. Veel is er Ubud op dit gebied te doen en te ontdekken. Dus met m'n handdoekje onder de arm liep ik laatst voor een lesje er naar toe. Lucky me, er waren verder geen cursisten, dus ik kreeg individuele les van een master in een prachtige ruimte in een tempel. Een hele aparte ervaring, want ben meer dan anderhalf uur met tennisballen in de weer geweest en Yin yoga gedaan! Met Yin yoga gebruik je je lijf niet om in een houding te komen, maar is de houding juist belangrijk om je lijf te voelen! En dan vervolgens vooral je grenzen leren kennen, deze te verleggen en te kunnen los te laten………Zeer pijnlijk in het begin maar na een tijdje leer je door een goede ademhaling te hanteren en kreten uit te slaan ;-) te ontspannen. De yoga master had me verteld dat je nadien het resultaat zult merken. Wel, inderdaad heb ik het gemerkt. Ik dacht dat ik bont en blauw was, maar toch was er geen blauwe plek te bekennen en voelde ik me eigenlijk heel energiek. In m'n hoofd voelde het overigens wel een beetje 'wollig". Het maakte namelijk toch ook wel iets los….

De dag erna heb ik (op advies van de master) een wandeling van 4 uur gemaakt. Was heerlijk om te doen en meteen veel (woon) inspiratie opgesnoven in Ubud en omgeving.

Die tennisballen hebben me dus best wat energie/inspiratie gegeven uiteindelijk en smaakt dan ook naar meer;-)

Leerzaam dus en zeker om mee verder te gaan!

LOVE; Tja wat zal ik zeggen: deze reis heeft me tot nu toe Lots Of Value Emotions gegeven ;-) Hoe het allemaal ook zal lopen ik heb nog een tijdje te gaan voor een eventueel Happy End of Nieuw Begin toch?

Tongue Out

Reacties

Reacties

Suzan

Mooi verhaal weer! Heerlijk om zo mee te genieten! Veel plezier nog! Xx

Anja uit Milaan

Lieve Anja, wat een heerlijke belevenissen, ik herinner me nog als de dag van gisteren mijn eigen Bali ervaring in 1991, al doende jou verhalen lezende, dat ik toen zelf een weekje ook alleen op een brommertje over het eiland Bali reed met tempel ervaring, prachtige sunset en apen die op mijn hoofd zaten etc.
Geniet ervan, je zult de rest van je leven deze ervaringen van geluk met je meedragen. Liefs van Anja uit Milaan

Mireilla

Je beschrijft het allemaal zo beeldend! Ik kan niet wachten!

nicole

Of je reis nu een happy end of een nieuw begin tot gevolg heeft ... ik gun je alles wat je wenst. In ieder geval heb je aan het eind vele nieuwe ervaringen opgedaan. Neem nu bv een slurpende chinees, heb ik nog nooit meegemaakt. enne 1,5 uur in de weer met tennisballen ook niet, en zo veel niet van wat jij nu allemaal meemaakt. Dusse ook eens ergens anders gaan eten dan in Warung Makan Rama. Wel heerlijk dat je zo dichtbij een fijn eetplekje heb gevonden. Ik volg je met plezier en love

Mam en Pap

We volgen je verhalen met heel veel plezier, zo reizen wij ook een beetje mee. Geniet er van, liefs uit Wanneperveen.

Anny en Rein

Hoi Anja, mooie ervaringen en indrukken beleef je op Bali. We kunnen ons precies indenken hoe je het voelt. Wij hebben in Sanur en van daaruit ook heel Bali mogen ontdekken. Onvergetelijk ! Nog veel reisplezier, groetjes en dikke knuf uut Meppel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active