anjagoesfareast.reismee.nl

"Goodbye Philipines and Hello Indonesia"

Een laatste dag in Manilla en deze rustig genomen.Op het dak van het hotel is een pool en heerlijk op deze manier Manilla aanschouwd en geluisterd naar alle drukte die deze stad heeft. Iets verder staat er een heel hoog gebouw en heb gebiologeerd naar de glazenwassers/schilders gekeken die bungelend in een bakje aan twee touwen aan het gebouw hingen en steeds handmatig vanaf de top naar boven getrokken werden. Griezelig om te zien ook! Maar deze mannen doen het vaker en uiteindelijk werden ze allemaal veilig naar boven gehaald.

Afgelopen zaterdag een reisdag gehad. In de vroege ochtend met de taxi door drukke Manilla naar het vliegveld. Wel, m'n laatste ritje toch nog even genept! Want de taxichauffeur reed naar verkeerde terminal, terwijl ik hem duidelijk de juiste terminal had gezegd. De hele trip gehoord dat het nogal veel benzine kost en hij eigenlijk nooit vliegvelden wil doen, omdat hij de concurrentie aldaar niet aankan…… Tevens zette hij pas later de meter aan toen ik hem dat vroeg! Warrig verhaal en mijn laatste peso's uiteindelijk aan hem betaald! Maar goed, heeft de man in ieder geval weer wat centjes en ik was lekker op tijd uiteindelijk. Ook geen gedoe met douane vanwege einde van het visum. Ik had begrepen namelijk dat dit wel eens problemen kon geven. Gelukkig kan ik gewoon weer een keertje terugkomen dus!

Ik had nog een leuke ontmoeting met een zakenman uit Nieuw Zeeland. Hij was voor z'n werk in Europa en Rusland geweest en al ruim 14 uur onderweg. Ik heb z'n businesskaart gekregen en zoals hij zei; "who knows maybe our paths will cross again" Dat is dus het leuke van reizen, je hebt de grappigste ontmoetingen met mensen uit alle hoeken van de wereld.

Ditmaal een keer geen vertraging en na 4 uur vliegen zette ik m'n voetjes op de grond in Kuala Lumpur. Een groot en mooi vliegveld aldaar zeg! Wederom 3 en half uur gewacht en vervolgens doorgevlogen naar Bali. Rond middernacht landde ik uiteindelijk in Denpasar. Al op het vliegveld wordt je warm onthaald als het qua sfeer gaat. Je voelt en ziet namelijk meteen dat je in Indonesië bent.

Na immigration gepasserd te zijn en geld te hebben gepind (dat is altijd wel handig namelijk) heb ik op advies van Sas een taxiservice genomen in de aankomsthal. Een goede tip, zeker als je midden in de nacht aankomt. En belangrijker je hebt echt geen zin meer in onderhandelen met de vele taxichauffeurs en/of 'brommermannen' die buiten staan, als je al meer dan 15 uur op pad bent.

Helaas verliep de taxirit niet zo soepel, want wat bleek? De weg naar het hotel was geblokkeerd/afgezet en taxichauffeur Gedee wist ff geen andere weg en stelde voor, na meer dan een half uur te hebben rondgereden door een uitgaansbuurt met allemaal kleine straatjes, om dan maar naar een ander hotel op zoek te gaan of het laatste stuk te lopen! Tevens had ik de pech dat het telefoonnummer van het hotel niet juist stond vermeld op de reservering en kon dus ook niet ff het hotel bellen! Kortom ff paniekmomentje, want ik was echt niet van plan om midden in de nacht alleen met m'n rugzak over straat te gaan en dan ook nog eens op een plek waar ik nog nooit geweest ben. Gedee heeft uiteindelijk na aandringen van mij aan een politieman gevraagd wat te doen en deze was zo vriendelijk om ons door de blokkade te laten gaan. Waarom de weg geblokkeerd was, is me nog steeds niet duidelijk…..

Het hotel ligt in Legian, waar ik dacht een hotel te hebben voor de eerste 2 nachten in een rustig gedeelte en tevens niet al te ver van het vliegveld. Wel in beide gevallen een beetje een misser dus. Alhoewel de afstand is nog steeds niet ver, maar reistijd werd dus langer dan verwacht;-) Het hotel is echter prima, maar is meer voor een weekje Bali als je wilt feestvieren en er zijn hier veel jongeren. Maar goed het was inmiddels half 3 in de nacht toen ik eindelijk naar de hotelkamer kon gaan en m'n bedje kon opzoeken. 'Als toetje van de dag' werd ik onderweg nog even verrast door twee dronken gasten die onder begeleiding van de beveiliging het hotel werden uitgezet en 'mijn buurtjes' het niet al te nauw namen qua geluid…… Ach vermoeidheid overwint alles en ben dan ook als een blok in slaap gevallen ;-)

Naast wat werken, ja dat gaat gewoon toch ook door, en het verder uitstippelen van mijn Bali avontuur, heb ik me vandaag voor de ontspanning getrakteerd op een heerlijke uitgebreide massage. Ik merk toch dat afgelopen maand in de Filipijnen een behoorlijke impact heeft op me. Kan het (nog) niet goed omschrijven hoe ik me voel, maar het ratelt aan alle kanten zeg maar…….

Indonesië met al z'n tempels en offers, daar ga ik nu voor! Morgen hoop ik dan ook hiermee te beginnen in Ubud en op zowel spiritueel als cultureel gebied het echte Indonesie te ontdekken!

Reacties

Reacties

nicole

Naast vrijwilligerswerk ook nog een individu blij gemaakt op de Filipijnen, goed bezig! Nu goed voor jezelf (laten) zorgen, dan krijg je ook de kans om al je nieuwe ervaringen tot op heden opgedaan, te gaan plaatsen met gebruikmaking van al je zintuigen. xxx

Annebet

Wat een heerlijk verhaal weer! Je bent er maar druk mee al die verslagen. Enneh, die zakenman ging niet toevallig naar Bali??????
Geniet maar lekker daar! Het stormt hier en het is koud. Dat is toch een fijne gedachte lijkt me????????????

Annebet

De smiley's veranderen in vraagtekens... Heel vaag! Xxxx

Tineke

Ik geniet van je verhalen.Doet me ook denken aan Nigeria[Lagos]
Geniet nu van Indonesie.
Zorg goed voor jezelf en een knuf.

Saskia

Was inmiddels zelf in Spanje , ontving ook daar je App, hoop dat het allemaal is goedgekomen met telef. nr van Fer. Ook daar is de gulden regel, morgen, morgen komt alles goed, hahaahah vandaag is geweest. Dus loslaten , anders krijg je daar weer stress van. We keep in touch ! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active