anjagoesfareast.reismee.nl

Puerto Princessa en verder.....

Door het slechte internet in Tigman Village is er bijna geen mogelijkheid geweest om een goed plan uit te werken voor het verder plannen van mijn reis hier in de Filipijnen. Daarom eerst maar even 2 nachten geboekt in een lekker hotel in Puerto Princessa. Na ingecheckt te hebben gistermiddag in het hotel, eerst maar eens even een uitgebreide douche genomen. Wat een zaligheid zeg!!!! Daarna voor het eerst alleen een trycicle genomen en naar een Filipijnse shopping mall gegaan. Opvallend is dat er veel personeel is. Bij iedere ingang staan er tevens beveiligingsagenten die je tas checken bij binnenkomst. 1 ingang voor de dames en 1 ingang voor de heren zelfs. In Manilla was dat ook zo overigens.

Ik had wat toiletspullen nodig en hiervoor werd ik doorverwezen naar de supermarkt. Een bijzondere ontdekking weer. Veel, heel veel zoetigheden. Schappen vol en ook karren vol bij de kassa's. Ook opvallend is dat toiletartikelen veel in kleine zakjes of flesjes verkrijgbaar zijn. Zo ook trouwens in de kraampjes langs de weg. Ben er nog niet achter wat hiervan de reden is. Zal misschien iets te maken hebben met ruimte in huis en het op deze manier goedkoper is voor de mensen hier?

Vanaf nu reis ik alleen en dat is ook even wennen merk ik. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de mensen hier. Waarom? Er wordt je namelijk altijd meteen gevraagd hoeveel kinderen je hebt en waar je man is. Dus vanaf nu heb ik een prachtige dochter (niet gelogen!!!) , zit manlief op me te wachten in het hotel en ben ik samen met hem de Filipijnen aan het ontdekken ;-) Grappig maar ook confronterend toch! Karlijn draagt mijn ringen momenteel dus reden voor mij om mezelf vandaag even te verwennen met een nieuwe ring.

Het plannen van mijn verdere reis daar ga ik vandaag mee aan de slag. Het is momenteel regenseizoen hier en een buitje zo nu en dan is ook hier aan de orde!! Mooie dag dus om even rustig te kijken waar ik morgen naar toe zal gaan! Maar ook om even wat rust te pakken......

Reacties

Reacties

Kevin - Travel Active

hoi Anja,

Mooie verhalen allemaal! Geniet van je verdere backpack avontuur en ontzettend bedankt voor je inzet op de projecten in Tigman.

We spreken elkaar in de toekomst nog eens! :)

Groetjes van Kevin & de dames van het
Travel Active team!

Linda Kooter

Vandaag alle verhalen in 1 keer gelezen. Wat een avontuur. En wat een verschillen dan zeg. Kan mij volledig voorstellen hoe je dan Karlijn en het Nederlandse toch wel een beetje mist. Fijn om jouw verhalen te lezen. Denk aan je. Take care and enjoy every moment. XXX Linda

Margaret

Hi schat,

Weer een nieuw avontuur dus binnen het grote avontuur.. En vooral spannend nu wat er nu op je pad komt. Heel mooi in ieder geval om zo alles met je mee te beleven. Hoop dat het goed met gaat en je je niet helemaal alleen voelt met alle lieve mensen die met je meeleven. Misschien kunnen we skypen op je verjaardag?
Dikke kus!

Anneke

Lieve Anja, dikke kus! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active