anjagoesfareast.reismee.nl

Manilla

Tja en daar zit je dan in het vliegtuig naar Manilla. Een lange reis met een tussenstop in Dubai alwaar ik na 2 uurtjes vervolgens doorvloog naar Manilla.

Gelukkig werd ik opgehaald en ben ik vandaag de gehele dag op sleeptouw genomen en veel geschiedenis over het ontstaan van Metro Manilla gehoord. Interessant. Eigenlijk is Manilla een agglomeratie en bestaat uit meer dan 15 steden die in elkaar overgaan. Maar een stad die ook veel armoede kent. Hierdoor is het letterlijk overleven voor de mensen dan ook te voelen en te zien. Gezinnen die op straat slapen en een boomstronk als kledingkast gebruiken, veel bedelaars, zakkenrollers en criminaliteit. Heel confronterend, maar ook dat je alert moet zijn op onverwachte situaties. Best een aparte ervaring. Ook het verkeer is een wirwar. Alles door elkaar heen. Je bent zo maar een uur verder in een taxi over een afstand van maar 4 km!

Vanavond was ik meegenomen naar een kroegje van de Dutch club, welke midden in een red light district zit. Ook weer een ervaring apart en onze Amsterdamse Wallen is toch ff iets anders ;-)

Ik zit in een goed hotel en op het dak heb ik uitzicht over de stad. Even een geniet momentje vanavond, maar ook gevoel van onwerkelijkheid. Door de jetlag en de drukte in deze stad ben ik wel moe, maar zit toch ook in een soort adrealineboost..... Het echt tot rust komen zal ik denk pas doen op Palawan......

Cool

By the way, dank voor zoveel lieve berichtjes die ik allemaal ontving voor mijn vertrek!

Reacties

Reacties

Alice

klinkt goed!

Lindabeglinger

Het begin is er!!
Stoer vriendinnetje!??
Liefs Lin xx

Anneke

Lieve Anja, ik wens je heel veel genietmomentjes toe!! XXX

Pap en Mam

Eerste indrukken zijn al goed. Interessant om te lezen. Liefs.

Suzan

Lieve Anja, zo stoer van je! Geniet ervan! xx

nicole

keep on writting, interessant en leuk om wat mee te kunnen beleven xx

Angelique

Je zit nu nog in een achtBaan van indrukken. Ik hoop dat je ook de rust vindt die je nodig hebt.

Henk

mooi goed aangekomen, zo te lezen, veel indrukken en nog even bijkomen van de jetlag.
Anja, rust goed uit ?? Genietse en tot vlgd verslag/foto's
Liefs Henk/Roelie

marike

Dapper allemaal hoor! Hoop dat je uitrust en positieve energie krijgt van deze nieuwe wereld ..
Kijk uit naar je volgende schrijven!
Liefs Marike

Celly

Are you in Palawan Island? veel plezier in de nieuwe wereld! Success met je avonture Anja!!

Rutger

Anja
Mooi begin !
Voordat je de rijstvelden in duikt loop even langs de Chineese apo! Je zult er veel plezier van hebben. Zo zien ze er uit !

https://en.wikipedia.org/wiki/Po_Chai_Pills

Mireilla

Fijn dat je goed aangekomen bent! En leuk dat we je kúnnen volgen.ben super benieuwd naar al je belevenissen! Kus!

Nelleke

Leuk hoor Anja, je reis zo meebeleven ! Inderdaad echt stoer.....!! De maand Februari zal ik moeten inhalen ....omdat ik dan natuurlijk zelf in Australie ben !! dikke succes kusss XX

Liliane

Leuk je eerste indrukken te lezen. Begrijpelijk dat je even moet acclimatiseren. Maar ik proef ook je gevoel van avontuur, heerlijk! Liefs, Lil

Tineke

Geniet ervan.Stoer hoor! Ben alweer benieuwd naar je
volgende reisverslag. Voorzichtig hoor! x x x

Margaret

Lieve schat, vind het zo goed van je dat je dit avontuur aangaat. Mooie ervaringen zo te lezen, geniet ervan!! En ik volg je hoor xx

guus en grietjeje

de eerste verslagen gelezen , indrukwekkend een hele belevenis. geniet ervan!
liefs g en g

Linda beglinger

Mis je!????

Pap en Mam

Wat een ervaringen. Lijkt nu allemaal erg goed. Fijne dagen daar. Misschien enkele opties voor de kinderen zakdoekje leggen en stoelendans. Liefs en sukses!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active